niedziela, 21 grudnia 2008

Święta w Turcji. Odsłona druga (ekscytująca wyprawa do centrum handlowego)

Dziś trochę prywaty.

Jestem po bardzo sprawnie zrealizowanych (i z tego powodu bardzo udanych) zakupach świątecznych. W niezwykle krótkim czasie udało mi się bowiem:
- zakupić drzewko w doniczce, metr z kawałkiem wysokości, żywe, rześkie i radosne (po świętach wyląduje w ogródku albo stanie się darowizną dla pobliskiego parku),
- nabyć ozdoby świąteczne za sumę przyzwoitą (miałam obawy, że będzie drożej niż w Polsce),
- nacieszyć oczy dekoracjami świątecznymi, w szczególności sklonowanymi Mikołajami wdrapującymi się na ozdobione bombkami palmy w centrum handlowym,
- pobić rekord czasowy w zakupach prezentów (co roku wychodzi mi to coraz lepiej).

Jedynie lampek na choinkę brak (Carrefour'owe nie przypadły mi do gustu).
Potraw świątecznych też, ale będę jakieś namiastki oraz Wigilia u znajomych - a tam PRAWDZIWY barszcz, ryba i takie tam.
Wszystko idzie więc zgodnie z planem.


***

Przeczytałam dziś w gazecie, że sklep odzieżowy Vakko był pierwszym w Stambule (i pewnie w całej Turcji) , który w latach 80-tych ośmielił się ozdobić swoje witryny dekoracjami świątecznymi. Było to na ulicy Istiklal, czyli "zdemoralizowanym" Beyoglu, po europejskiej stronie miasta. Podobno właściciel naraził się tym konserwatywnym muzułmanom. Na krótko jednak, bo pomysł podchwyciły inne firmy i od tego czasu Istiklal (a potem cały Stambuł...) jest udekorowany przed świętami niczym stolice europejskie.
No, tylko te palmy wlasnie...

8 komentarzy:

skylar pisze...

widzę pewne zmiany :) i podobają mi się! hoł hoł hoooł Wesołych Świąt! i do zobaczyska

mor cadı pisze...

jeszcze bede choiny jak przyjedziesz:D

4emkaa pisze...

Haaa :) jak miło palmy :) O właśnie palmy mi się marzą ...chociaż u nas dziś we wsi Warszawa słońce świeci i jest na plusie koło 7 stopni :) czyli wiosna? A zapowiadają śnieg na jutro ... nie wierzę :)

mor cadı pisze...

taaak tu tez zapowiadaja snieg na jutro. ciekawe, u kogo bedzie najpierw. ja glosuje na Warszawe! :D

4emkaa pisze...

Śnieg nie spadł ... ale mamy mróz i słońce wymarzona pogoda na spacery :) a ja w robocie :)
świątecznie pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

Śnieg w Warszawie już jest! Świąteczne wszystkiego dobrego :)

http://abebedorespgondufo.blogs.sapo.pt/ pisze...

Good blog.
carlos
portugal

Renata pisze...

Agata, dołącz fote z palmami i z ozdobionym swiatecznie Stambulem